Connect with us

بام نت

کمیته نوبل با نرگس محمدی، برنده جایزه صلح نوبل گفت‌وگو کرد

زن زندگی آزادی

کمیته نوبل با نرگس محمدی، برنده جایزه صلح نوبل گفت‌وگو کرد

🔸کمیته نوبل برای نخستین بار با نرگس محمدی، برنده ایرانی جایزه صلح نوبل ۲۰۲۳ که به‌طور موقت برای درمان پزشکی از زندان در ایران مرخص شده است، گفت‌وگو کرد. این گفت‌وگو که به صورت تماس ویدئویی بود، شامگاه یکشنبه ۱۸ آذر توسط این سازمان منتشر شد.

🔸خانم نرگس محمدی یادآور شد زمانی که زندانیان بند زنان اوین خبر دریافت جایزه را شنیدند این بند از زندان با شعار «زن، زندگی، آزادی» پر از شور و هیجان شد.

🔸به گفته او، یکی از هم‌بندی‌هایش موفق شد با همسرش که او نیز در بند مردان زندانی بود، تماس بگیرد.خانم محمدی گفت: «از طریق آنها خبر شگفت‌انگیز را دریافت کردیم: من برنده جایزه صلح نوبل شده بودم.»

🔸خانم نرگس محمدی، ۵۲ سال دارد و از نوامبر ۲۰۲۱ به دلیل چندین محکومیت مرتبط با فعالیت‌هایش علیه حجاب اجباری و مجازات اعدام در ایران در زندان به سر می‌برد.

منبع : رادیو آزادی

گردآورنده : بهنام رجب زاده ـ رادیو راه ابریشم

Continue Reading
ئەمانەش بخوێنەرەوە

بیشتر بخوانید زن زندگی آزادی

To Top