Connect with us

بام نت

تبدیل فضاهای بلااستفاده اداری به مزارع عمودی

محیط زیست

تبدیل فضاهای بلااستفاده اداری به مزارع عمودی

با افزایش روند تخلیه دفاتر اداری در برخی کشورهای غربی، استارت‌آپ‌ها به دنبال یافتن راه‌های نوآورانه‌ای برای استفاده مجدد از این فضاها هستند، که یکی از آنها تبدیل فضاهای اداری متروکه به مزارع عمودی است. این روند بخشی از یک حرکت گسترده‌تر به سمت کشاورزی عمودی است که در شهرهایی مانند توکیو، سنگاپور، و دبی رواج یافته است.

همه‌گیری کرونا نقطه‌عطفی در این حوزه بود، زیرا آسیب‌پذیری زنجیره‌های تأمین مواد غذایی جهانی را آشکار کرد و سرمایه‌گذاری در تولید مواد غذایی محلی را افزایش داد. کشاورزی عمودی در سال 2021 به اوج خود رسید، و معاملاتی به ارزش 6 میلیارد دلار در این حوزه ثبت شد.

با این حال، پس از تثبیت اقتصاد جهانی در دوران پساکرونا، برخی استارت‌آپ‌ها تعطیل شدند و برخی دیگر دچار مشکلات مالی شدند، که نگرانی‌هایی درباره «حباب کشاورزی عمودی» ایجاد کرد.

با وجود این چالش‌ها، یک فرصت جدید پدیدار شده است: استفاده از دفاتر اداری خالی برای ایجاد مزارع داخلی. دورکاری و کار ترکیبی باعث افزایش روند تخلیه دفاتر شده، به طوری که در ایالات متحده این نرخ به 20 درصد رسیده است.

منبع : العربیه فارسی

گردآورنده : بهنام رجب زاده

Continue Reading
ئەمانەش بخوێنەرەوە

بیشتر بخوانید محیط زیست

To Top