Connect with us

بام نت

عراقچی : فعلا تاکتیک ما مذاکره غیرمستقیم با آمریکا است

آمریکا

عراقچی : فعلا تاکتیک ما مذاکره غیرمستقیم با آمریکا است

عباس عراقچی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی، در مصاحبه‌ای تازه با اشاره به این که خامنه‌ای برای مذاکره مستقیم «دلیل منطقی نمی‌بیند» خبر داد که راهکار تهران مذاکره غیرمستقیم با دولت دونالد ترامپ است.

عراقچی در مصاحبه‌ای که اواخر اسفند سال گذشته انجام شده، اما روز یک‌شنبه، سوم فروردین، برای اولین بار منتشر شد بر اساس اظهارات علی خامنه‌ای در سخنرانی‌های اخیرش گفت که «فعلاً تاکتیک و راهکار» جمهوری اسلامی مذاکره غیرمستقیم است.

او گفت: «این را عاری از هوشمندی می‌بینند که در شرایطی که فشار حداکثری وجود دارد، هیچ فرد عاقل و هوشمندی وارد مذاکرات مستقیم نمی‌شود…. فعلاً تاکتیک و راهکار ما این است که مذاکره، غیر مستقیم باشد.»

مصاحبه تازه وزیر خارجه جمهوری اسلامی تأیید اظهارات استیو ویتکاف، نماینده ویژه رئیس جمهور ایالات متحده در امور خاورمیانه، است که در مصاحبه‌ای که روز جمعه گذشته منتشر شد فاش کرد که جمهوری اسلامی از طریق واسطه‌ها و «از طریق چندین کشور» در حال تماس با آمریکا است، اما در این باره به جزئیاتی اشاره نکرد.

عباس عراقچی در مصاحبه تازه‌اش بار دیگر با اشاره به این که جمهوری اسلامی به‌زودی به نامه ترامپ به خامنه‌ای پاسخ خواهد داد گفت: «ارسال نامه و مکاتبات، بخشی از دیپلماسی است. ولی در عین حال می‌تواند بخشی از فشار و تهدید باشد.»

او پیشتر هم به این جنبه «فشار و تهدید» اشاره کرده بود.

منبع : رادیو آزادی

گردآورنده : بهنام رجب زاده

Continue Reading
ئەمانەش بخوێنەرەوە

بیشتر بخوانید آمریکا

To Top