Connect with us

بام نت

استقرار بمب افکن های B-2

آمریکا

استقرار بمب افکن های B-2

روزنامه «تلگراف» در گزارشی به نقل از یک مقام ارشد نظامی ایران که نام او فاش نشده است نوشت که تهران در واکنش به حمله احتمالی ایالات متحده آمریکا به ایران، پایگاه مشترک نیروی دریایی آمریکا و بریتانیا مستقر در جزیره دیه‌گو گارسیا در جزایر چاگوس در اقیانوس هند را هدف قرار خواهد داد.

این مقام ارشد به روزنامه بریتانیایی تلگراف گفت: «در صورت حمله به ایران از هر پایگاه نظامی در منطقه که در برد موشک‌های ایرانی قرار داشته باشد، هیچ تمایزی میان نیروهای بریتانیایی و آمریکایی قائل نخواهیم شد.»

او در ادامه به تلگراف گفت: «وقتی زمانش برسد، مهم نخواهد بود که شما یک سرباز آمریکایی، بریتانیایی یا ترکیه‌ای باشید. اگر آمریکایی‌ها از پایگاه شما استفاده کنند، هدف قرار خواهید گرفت.»

این تهدید در حالی مطرح شده که ارتش آمریکا بمب‌افکن‌های رادارگریز دوربرد B-2 را، که قادر به حمل کلاهک‌های هسته‌ای هستند، به پایگاه دیه‌گو گارسیا منتقل کرده است. این اقدام گمانه‌زنی‌هایی را درباره احتمال استفاده از این بمب‌افکن‌ها برای حمله به ایران برانگیخته است.

منبع : العربیه فارسی

گردآورنده : بهنام رجب زاده

Editor : Behnam Rajabzadeh

Continue Reading
ئەمانەش بخوێنەرەوە

بیشتر بخوانید آمریکا

To Top