Connect with us

بام نت

ایرانی‌هایی که بیشتر فست‌فود می‌خورند افسرده‌تر می‌شوند

اجتماعی

ایرانی‌هایی که بیشتر فست‌فود می‌خورند افسرده‌تر می‌شوند

کسانی که بیش از همه به غذاهای حاضری و آماده موسوم به «فست فود» تمایل دارند بیشتر دچار افسردگی هستند.
در این تحقیق که در دانشگاه علوم پزشکی «البرز» انجام شده و در شماره اخیر ژورنال اختلالات عاطفی منتشر شده، با بررسی رژیم غذایی ۳۱ هزار و ۴۶۰ نفر و مقایسه آن با نتایج آزمون افسردگی، پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که کسانی که غذاهای آماده بیشتری مصرف می‌کنند افسردگی بیشتری دارند و هر وعده غذایی «فست‌فود» نظیر ساندویچ و مرغ‌ سوخاری، فلافل و سمبوسه با افزایش ۴ درصدی احتمال ابتلا به افسردگی همراه است. در این تحقیق میزان افسردگی بالینی زنان ایرانی ۱۱ درصد و مردان ایرانی ۷ درصد بود. کسانی که بیش از دو وعده در طول هفته «فست‌فود» می‌خورند ۲۴ درصد بیشتر از دیگران در معرض ابتلا به افسردگی قرار دارند. همچنین از آن‌جا که افزایش مصرف «فست‌فود» منجر به اضافه وزن و چاقی می‌شود این امر می‌تواند خود عاملی برای ابتلا یا تشدید افسردگی شود. در یک مطالعه اخیر دیگر در دانشگاه علوم پزشکی ایران بیش از نیمی از افراد بالای ۱۸ سال در تهران گفته‌اند که در طول یک هفته بطور معمول بیش از ۲ تا چندین بار «فست‌فود» می‌خورند.

منبع : العربیه فارسی
گردآورنده : بهنام رجب زاده

Continue Reading
ئەمانەش بخوێنەرەوە

بیشتر بخوانید اجتماعی

To Top