Connect with us

بام نت

وزیر گردشگری عربستان سعودی : ۱۱۶ میلیون گردشگر در یک‌سال ۲۶۰ میلیارد ریال هزینه کرده‌اند

عربستان

وزیر گردشگری عربستان سعودی : ۱۱۶ میلیون گردشگر در یک‌سال ۲۶۰ میلیارد ریال هزینه کرده‌اند

احمد الخطیب، وزیر گردشگری سعودی، در حاشیه کنفرانس ابتکار آینده سرمایه‌گذاری در گفت‌وگویی اختصاصی با شبکه «العربية بیزنس» تأکید کرد که بخش گردشگری در پادشاهی عربی سعودی شاهد تحولی بی‌سابقه است. تحولی که به گفته او با چشم‌انداز 2030 و پروژه‌های کلانی که توسط بخش خصوصی و صندوق سرمایه‌گذاری عمومی (PIF) هدایت می‌شوند، پشتیبانی می‌گردد.

الخطیب گفت سعودی در یک سال گذشته میزبان 116 میلیون گردشگر بوده که حدود 260 میلیارد ریال هزینه کرده‌اند؛ آماری که جایگاه رو به رشد سعودی را به‌عنوان یک مقصد جهانی گردشگری نشان می‌دهد.

او افزود که زنجیره بین‌المللی هتل‌های «هیلتون» قصد دارد در همسویی با گسترش پروژه‌های میزبانی و زیرساخت‌های گردشگری، سرمایه‌گذاری‌های خود را در سعودی در دوره پیشِ‌رو دو برابر کند.

او اشاره کرد که هم‌اکنون بیش از 200 هزار اتاق هتل در مناطق مختلف کشور در حال ساخت است تا پاسخ‌گوی افزایش تقاضا باشد.

در چارچوب تقویت جریان گردشگران از بازارهای خارجی، الخطیب از توافق‌نامه‌ای جدید با بزرگ‌ترین شرکت‌های چینی خبر داد که هدف آن دو برابر کردن شمار گردشگران چینی است.

منبع خبر : العربیه فارسی
گردآورنده : بهنام رجب زاده

Continue Reading
ئەمانەش بخوێنەرەوە

بیشتر بخوانید عربستان

To Top