Connect with us

بام نت

مدیر سد لار: چنین وضعیتی در ۲۵ سال گذشته سابقه نداشته است

محیط زیست

مدیر سد لار: چنین وضعیتی در ۲۵ سال گذشته سابقه نداشته است

مدیر بهره برداری سد لار روز شنبه ۱۷ آبان در یک گفتگوی تلویزیونی گفت: سطح مخزن آب در شرایط فعلی پایین است و چنین وضعیتی تاکنون در سد لار سابقه نداشته است.
محمدی‌نیا با اشاره به اینکه حدود ۲۵ سال در این سد فعالیت داشته و تاکنون چنین شرایطی مشاهده نکرده گفت: از ابتدای سال آبی جاری تاکنون هیچ بارندگی قابل توجهی در مخزن سد لار ثبت نشده و ورودی اصلی ما بیشتر از ذوب برف تأمین می‌شود.
مدیر سد لار گفت: حجم آب این سد در حال حاضر حدود ۱۴ میلیون مترمکعب است که نسبت به سال گذشته ۴۸ درصد کاهش داشته ذخیره آب سد لار به کمتر از ۲ درصد رسید.
وی افزود: با توجه به شرایط خشکسالی و کاهش ورودی‌ها، حجم ذخیره آب سد لار به پایین‌ترین سطح ۲۵ سال اخیر رسیده و نیازمند مدیریت مصرف و صرفه‌جویی مردم است.
در هشدارآمیزترین اظهارات دهه‌های اخیر درباره کمبود منابع آبی، حالا مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهوری ایران، می‌گوید اگر تا آذرماه باران نبارد، «باید آب را در تهران جیره‌بندی کنیم و اگر باز هم نبارید، آبی نمی‌ماند و باید تهران را خالی کنیم.»

منبع : ایندیپندنت
گردآورنده : بهنام رجب زاده
Editor : Behnam Rajabzadeh

Continue Reading
ئەمانەش بخوێنەرەوە

بیشتر بخوانید محیط زیست

To Top