Connect with us

بام نت

ماموران حکومتی در دست‌کم شش شهر با شات‌گان و کلاشینکف به معترضان تیراندازی کردند

اخبار

ماموران حکومتی در دست‌کم شش شهر با شات‌گان و کلاشینکف به معترضان تیراندازی کردند

واشینگتن‌پست می‌نویسد، بررسی ویدیوهایی که طی روزهای اخیر از ایران منتشر شده‌اند، تصویری روشن و تکان‌دهنده از گسترش خشونت دولتی علیه معترضان ارائه می‌دهد. به گزارش واشنگتن‌پست، نیروهای سرکوبگر جمهوری اسلامی دست‌کم در شش شهر مختلف، از جمله تهران، آبادان، نی‌ریز و همدان، به‌طور مستقیم به سوی تجمعات غیرنظامیان شلیک کرده‌اند؛ نشانه‌ای از آنکه سرکوب از پایتخت فراتر رفته و به شهرهای کوچک و بزرگ کشور گسترش یافته است.


در یکی از ویدیوهای تهران، صدای رگبار ممتد تیراندازی از پشت‌بام به‌سمت معترضان شنیده می‌شود؛ معترضانی که در حال فرار، شعار «مرگ بر خامنه‌ای» سر می‌دهند. تصاویر دیگر، که پس از آغاز قطع سراسری اینترنت منتشر شده‌اند، حجم تلفات را نشان می‌دهند: سردخانه‌ها و بیمارستان‌ها مملو از پیکرهاست و در برخی موارد، ده‌ها تا بیش از صد جسد در کیسه‌های سیاه در محوطه‌ها انباشته شده‌اند.
براساس این گزارش، نیروهای سرکوبگر نه‌تنها از شات‌گان‌هایی استفاده کرده‌اند که می‌تواند مهمات مرگبار یا غیرمرگبار شلیک کند، بلکه سلاح‌هایی مانند تفنگ‌های کلاشینکف را نیز به‌کار برده‌اند که عملا فقط با مهمات کشنده استفاده می‌شوند.
ویدیوها همچنین نشان می‌دهند که معترضان با وجود خطر مرگ، سعی می‌کنند لحظه‌ها را ثبت کنند. این در حالی است که به دلیل قطع اینترنت و تلفن در ایران هنوز ابعاد کامل این جنایت روشن نیست و منابع ایندیپندنت فارسی از گسترده بودن کشتار مردم در شهرهای مختلف ایران خبر می‌دهند.

منبع : ایندیپندنت
گردآورنده : بهنام رجب زاده

Continue Reading
ئەمانەش بخوێنەرەوە

بیشتر بخوانید اخبار

To Top