Connect with us

بام نت

هگست چند فرمانده ارشد ارتش آمریکا را برکنار کرد

آمریکا

هگست چند فرمانده ارشد ارتش آمریکا را برکنار کرد

«نیویورک تایمز» در گزارشی نوشت، افسران ارتش آمریکا از تصمیم پیت هگست، وزیر جنگ برای برکناری ژنرال رندی جورج، رئیس ستاد نیروی زمینی ابراز ناخشنودی کرده‌اند.
هگست پنج‌شنبه ژنرال رندی جورج، رئیس ستاد ارتش، را برکنار کرد که طبق گفته مقامات نظامی، نشان‌دهنده تشدید تنش میان او و فرماندهی ارتش است.

ژنرال جورج که در سال 2023 منصوب شده بود، ارتش را از یکی از بدترین بحران‌های سربازگیری در تاریخ خود در سال 2024 خارج کرد و اخیراً فشار آورد تا ارتش، روند خرید پهپادهای ارزان قیمت و انواع دیگر سلاح‌هایی را که در جنگ اوکراین مورد استفاده زیاد قرار گرفتند، تسریع کند.

مقامات نظامی توضیح دادند که تنش با هگست ناشی از اختلافات بنیادی در مورد رویکرد ارتش نبود، بلکه نتیجه نارضایتی مداوم او از ارتش، اختلافاتش در امور پرسنلی و رابطه پرتنش با دنیل دریسکول، وزیر ارتش بود.

مقامات افزودند که ژنرال جورج و دریسکول طی سال گذشته شراکت تنگاتنگی را شکل دادند.
همچنین در ماه‌های اخیر اختلافی بین هگست و ژنرال جورج و دریسکول بر سر تصمیم وزیر جنگ برای جلوگیری از ترفیع درجه چهار افسر ارتش به درجه ژنرال تک ستاره بروز کرد.

منبع : العربیه فارسی
گردآورنده : بهنام رجب زاده

Continue Reading
ئەمانەش بخوێنەرەوە

بیشتر بخوانید آمریکا

To Top